Kräkfritt

Jag klarade mig bra i fredags. Det var ingen som kräktes på mig. Jag såg faktiskt ingen kräkas överhuvudtaget. Det var en bra kväll med andra ord! Kommer inte ihåg att det gick så städat till förr i tiden men det är en trevlig förändring.
Fick vissa nostalgikänslor då jag såg karusellen Tagada. Jag förstår däremot inte hur det är möjligt att den fortfarande får brukas. Den är rent livsfarlig! Man studsar runt utan någon form av bälte och har man riktigt tur eller otur så hamnar alla i en hög i mitten. På min tid (forntiden med andra ord) hade alla och envar dessutom Dr. Martens på fötterna (året om...) och det var lagomt roligt att få sig en stålhätteförsedd känga där man minst anar det......

Lördagen var jag in en snabbis till stan. I det stora hela jagade jag Levina inne på Lindex under den stadsturen. På kvällen åkte vi med några kompisar och käkade Scandic´s stora lördagsbuffé. Som vissa kanske vet så är jag en buffémänniska. Kvällen gick inte i GI-ns tecken om jag säger så...Så många efterätter, så lite plats i magen....
Efter detta svängde vi förbi hos Staffans föräldrar som hade bakat äppelkaka och bjöd på..Jajamen, klämde ned en liten bit av den med. Sedan var det verkligen buffékoma. Vi åkte hem och lade oss, kvart över nio en lördagkväll.......

Igår blev det storhandling på Willys. Det var egentligen inte tanken. Skulle inte ha så mycket, egentligen...Men kom ut med fem kassar och 1200:- fattigare. Lätt hänt (åtminstone då det gäller mig). Staffan säger att jag är shoppinggalen och att det inte spelar någon roll vad det är jag ska handla. Jakten på den perfekta grejen är en ren njutning. Det bästa är då man ska följa med en kompis som smakråd. Samma njutning, men gratis.... I bästa fall får jag dessutom betalt med en fika för min utsökta smak:-)

Efter ett trevligt besök hos en kompis igår så åkte jag hem och gjorde pastagratäng med kycklig och ädelost. I långpanna! Vi kommer att få äta detta tills det rinner tagliatelle ur öronen på oss. Men Staffan är nöjd! Som svar på frågan om vad vi ska äta får man alltid "pasta"  av honom. Det täcker å andra sidan in ganska mycket......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0