Rapido!

Jag överlevde natten så bra att jag lyckades försova mig... Av någon anledning så ringde inte väckarklockan. Jag misstänker att ljudet på klockradion var nedskruvat. Jag som hade ställt den i god tid för att kunna ta en dusch i lugn och ro och faktiskt gå in i min walk-in closet och omsorgsfullt välja ut dagens out- fit för att (förhoppningsvis) slippa känslan av missnöje med valet under dagen... Nu blev det istället snabbdusch, typ samma kläder som igår och obefintlig frukost! Ringde och kollade läget med Levina. Hon hade minsann sovit hela natten hon med.....

Staffan ringde och avrapporterade från Skottland. De hade tagit längre tid än beräknat att ta sig till deras Bed and Breakfast ute på vischan. Körningen efter de slingriga vägarna hade nämligen medfört att de fick stanna ett antal gånger då folk blev åksjuka och måste kräkas (huvva, vilken tur inte jag var med som blir åksjuk bara jag skriver ett SMS i bilen, då jag åker såklart!). Förseningen innebar att de hade missat besöket på det första destilleriet (osäker på stavning här) och de som hade aptiten i behåll efter åkturen var vrålhungringa ( de hann inte med att käka innan avfärd i hopp om att hinna fram). Boendet var risigt, men omgivningarna vackra. Tur att Staffan inte är den som är särskilt kräsen av sig. Vi har ju faktiskt lyckats med att klämma in oss i en liten stuga på 50 kvadrat utan tvättmaskin och med ett minimalt kök och ett ännu minimalare badrum under nästan två års tid!

Nu blir det fredagslyxlunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0