Höstillusioner

Höst innebär en massa mysiga och snygga höstkläder i affärerna och ett enormt köpsug hos många av oss då de ger oss en känsla av nystart. Tanken på hösten känns oerhört mysig med varma stickade kläder och rogivande fikastunder i höstrusket.... Men det brukar inte vara lika upphetsande i verkligheten, tröjor som sticks, strumpbyxor som hasar ned, man tycks alltid vara för varmt eller kallt klädd och mysfikat blir inte så mysigt då man får ångest över kalorierna nu då man tänkt skärpa till sig. Ovädret ute svär man över också och det är ju så mööörkt!! Sådär, nu har jag snart övertalat mig själv om att införa ett köpstopp så att jag och kompisen kan dra till huvudstaden och shoppa lite senare i höst (julklappar kanske).........

Nu är 75%av familjen Lindahl förkylda, mig inkluderad. Om nätterna har jag en dotter som hostar högt i mitt ena öra medan lillgrabben snörvlar och snuttar på andra sidan. När sonen äntligen somnat lite hårdare framåt morgonkvisten är Levina redo för Teletubbisarna eller en 52:a sväng av Pippi. Sova, sova, sova tänker jag när kroppen mödosamt lämnar ryggläget i sängen. "Men ikväll" tänker man, "då ska jag lägga mig i tid". Och det var väl för en timme sedan.....

....Go´natt

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jaaa! Kom till huvudstan i höst! Är också galet shoppingsugen, men har inte tid att shoppa. Jag har börjat plugga! Knäppt va?! 30-års kris? Kanske... Men kul som fan! =)

2009-09-19 @ 00:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0