Mer pynt till pynt önskas!

Här hemma har vi inga julpyntsregler (förutom att Staffan vägrar sätta upp det han anser är fult då). Allting åkte fram på dagen efter första advent (eftersom vi spenderade en lång och hård söndag på IKEA och inte var upplagda för något pyntande efter det:-)) Skulle dock kunna tänka mig lite mer, men även julpynt kostar kulor och i väntan på att produktionen från dagis ska öka (eller inkomsterna kanske) så får det duga!

Jag skulle däremot gärna plocka ned allt efter annandagen (eller kanske redan på julnatten). för då är ju julen slut. Även om julkilona är fastetsade.....

Just nu sitter jag och ska beställa lite barnfilmer från en filmklubb. Sådant brukar ju i och för sig sällan vara en god och långsiktig idé, så det gäller att kolla upp villkoren. Jag köper Astrid Lindgren filmer för hela slanten, och slug som jag är väljer jag bara boxar;-) Mycket film för slantarna, jag kan inte förlora på det helt enkelt.........

Här hemma är lill(?)skrutten snorig. Så pass att han blöder en hel del näsblod, i synnerhet om natten. Lite olustigt att plocka upp honom med halva ansiktet nedblodat:(

Men det är ju snö ute! Levina tyckte det var mer ballt att skutta runt i snöyran igår än att sjunga fint med kompisarna under gårdagens luciafirande:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0