Ute och stuffat

Det var då värst vad veckan gick snabbt, eller kanske inte egentligen...Men fullt upp har jag minsann haft eftersom jag fick förmånen att ha Levina hemma från dagis då det var brist på personal och jag var den enda föräldern som var hemma och drog benen efter mig så att säga;-)

Jag kan förstå att det skiljer sig åt men för min egen del verkar det som om det är en alldeles utmärkt diet att vara tvåbarnsförälder. Jag hinner baske mig aldrig äta ordentligt (vilket i och för sig inte är särskilt toppen eftersom jag fortfarande ammar en hel del då lillkillen vägrar ta flaskan helt plötsligt). Jag hittar mina thekoppar halvt urdruckna (okej, the är väl inte mat direkt) här och var och får oftast dricka dem fisljumma (kanske därför jag lämnar dem i och för sig).....

I lördags fick jag dock möjligheten att gå ut och svänga mina lurviga (och lurviga är de i ordets rätta bemärkelse). Vi kunde konstatera (mitt övriga gäng av tvåbarnsmammor) att våra jämnåriga förmodligen satt hemma och tittade på Robinson eller kanske Dansbandskampen (hua) med lilla familjen för de vi stötte på (eller de som stötte på oss) var antingen knappt könsmogna eller hade passerat bäst före datumet med råge....

Imorgon blir det till att "vabba" sjuk dotter. Ännu en filmmaratondag med andra ord...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0