Kaos i bageriet...

Jippikayeyy! Idag är min födelsedag! Känner mig dock inte på något sätt äldre eller visare än igår:-) Det är inte så lajbans att fylla år längre helt enkelt när man har avverkat alla åldersgränser (som man vill passera).....

Inför födelsedagskalaset på söndag hade jag tänkt att ro ihop lite fika. I tisdags skulle jag och Levina baka chokladbollar. Men när jag lagt i margarinet i bunken försökte Levina sätta i sig av allt som hon kom åt, ingrediens efter ingrediens. När jag flyttade ingredienserna så långt in på köksön som det bara gick så klättrade hon helt enkelt upp på den och härjade.
Här fick Staffan bryta in och sätta henne i ett bad istället innan jag helt tappade greppet.....

Det är bara att inse: Tanken är vacker i teorin med gemensam bak, men i praktiken blir det rätt så ogenomförbart om man inte känner sig sugen på att sanera hela huset  på kaksmet efteråt...........

Levina var sedan helt ointresserad av att smaka de färdiga chokladbollarna:-) Margarin är tydligen godare...........

För övrigt fick en av mina vänner en liten dotter i tisdags några veckor förtidigt. Jag börjar att inse att nu så går det undan och snart tittar en inte så liten (förmodligen) grabb ut! Lugn som en filbunke kommer han att vara (annars vet jag inte hur det ska gå).....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0