Snabb semester

I helgen var jag och Staffan i storstan och shoppade loss. Staffan är ju en lite motvillig shoppingpartner så till hans fördel så är jag inte lika rörlig eller klädintresserad (för min egen del) som jag är annars. Men vi gick ändå långt och mycket och mina fötter värkte så att jag nästan mådde illa. Så fort de var på väg ned i stövelskaften ( mitt enda medtagna skopar) så vred de sig i förtvivlan....................................

Men vi har haft det fantastiskt bra i övrigt. Vi kalasade på en delikat hummer- och skaldjursrisotto på fredagkväll som parade sig hejdlöst med smaklökarna. På lördag rantade vi runt på stan och mötte sedan upp ett kompispar för middag på O´Learys och melodifestivalen på TV. Där bevittnade vi de förvirrande nya reglerna tillsammans med en för övrigt ointresserad hord ölstinna och fotbollstokiga grabbar.

Under söndagen strosade vi runt på inredningsmässan. Tyvärr hade inte fötterna glömt gårdagen! Men det var nog lite tur i oturen, så vi kom iväg hem i tid (med bilen). Snöovädret drabbade oss för fullt ovanför Sundsvall och det gick i snigelfart hem.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0