Sjöelefanten Linda

Snart drar vi iväg för att käka god (förhoppningsvis) och icke gasbildande (ännu mer förhoppningsvis) indisk middag innan det är dags att sätta sig i biofåtöljen och avnjuta 2,5 timmes svenskt kvalitétsdrama. Eftersom jag befarar att jag kommer att vara väldigt mätt under filmen så har jag börjat att förtära biogodiset redan nu (inhandlat på Coop för 2,98 kg). Känns lite snålvarning att ta med sig eget snarr men........

Igår morse kl. 07:00 (!) var jag på vattengympa med en gravid kollega, där vi förmodligen drog ned medelåldern ett rejält snäpp! Smart som jag är tog det ett litet tag innan jag förstod att jag skulle göra rörelserna med  båda fötterna och inte bara en som ledaren gjorde på torra land (eftersom det inte gick lika bra för henne att sväva i vattnet). Vad jag däremot inte förstod alls var hur man skulle hålla balansen och stå kvar på botten (när man faktiskt skulle det) och samtidigt göra diverse rörelser. Jag stod och svajade som bara attan på stortårna, så de fick träning de med.........................

En tant hade en "badmössa" som såg ut som ett sådant där skoskydd (kanske var det också). Vet inte vad tanken var med det, men hon var förmodligen blötast av oss alla i håret eftersom jag såg att vattnet bildat en pöl i mössan därbak. Hon ville säkert bara vara fräsig. Kanske ska ta ett sådant från jobbet inför nästa gång........................


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas på trevlig Bio kväll utan gaser och att du blir kissnödig:)Kram och trevlig helg //Carola

2009-02-28 @ 19:08:20
Postat av: Linda Lindahl

Kvällen förflöt smidigt och utan några "anala" katastrofer. Det hela var mycket trevligt och filmen var kanon:-)

2009-03-03 @ 16:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0