Makabert!

Träffade en bekant idag som berättade att han och hans fru hade separerat . De gifte sig i slutet av sommaren (-08!) och var så otroligt vackra! Jag fick kalla kårar längs ryggraden. Att skilja sig känns så stort och främmande och framförallt; SKRÄMMANDE..... Som tur var hade de inga barn inblandade i bilden och sades skiljas som vänner.

Satt precis och slösurfade på hemnet. Kom då fram till att det är jäkligt dyrt med en bostad om man skulle vara ensamstående och inte beredd på att flytta till någon liten håla i inlandet. Så Staffan får nog dras med mig vare sig han vill eller inte i framtiden!
Många ensamstående (och framförallt lågavlönade kvinnor) måste dra ett hästlass för att få vardagsekonomin att gå ihop!

Här hemma på sjukhuset ska i princip halva personalstyrkan bort. På BB innebär det att 8 vårdplatser blir 3 och att man får stanna mellan 6-10 timmar efter förlossning. Vilken tur att det snart är dags för oss så inte denna galenskap drabbar oss. Vilken tur att vi inte lyckades följa planeringen! Jag kunde ju knappt röra mig det första dygnet sist........
När policyn "sy ihop dem och skicka hem dem" börjar gälla är min fortplantningsinsats här på jorden avslutad...............................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0