Hej hopp!

Hmm, var ett tag sedan sist. Sitter en hel del vid datorn, men sällan (eller aldrig) med två händer lediga, vilket jag tycker krävs för att skriva några längre haranger. Men nu gör jag det i varje fall:-)

Mycket tid spenderas i TV- soffan nuförtiden, Jag har nu vänjt ändalyktan vid denna försoffning, så det känns inte längre som jag har brutit svanskotan....

I måndags började eldprovet (som kommer att vara minst ett år till), nämligen att vara tvåbarnsförälder på heltid. Levina diggar inte försoffningen lika mycket som sin lillebror och blir lite lätt rastlös. Detta visar hon gärna genom att göra allt som hon inte får och slår dövörat till alla tillrättavisningar.....

Förra veckan hängde jag och Milian med systrarna Larsson till Umeå för lite sanslös shopping (för deras deras del då). Jag hade i varje fall siktet inställt på att hitta ett par gladiatorsandaler och jeanstights. Men det visade sig att mina fötter  såg ut som två kasslerkorvar i dem jag prövade, samtidigt som jag måste vara totalt felskapt för att passa i ett par jeanstights. Jag lyckades nämligen inte få dem över sjärtskåran bak samtidigt som tyget fram gjorde att det såg ut som om jag hade en extra rumpa där......Det blev en del barnkläder istället. Men jag fick hem min klädleverans ifrån Ellos, som kors i taket passade som handen i handsken (tur att jag sinnade mig och lät bli att beställa sandalerna och byxorna som jag tänkt, det hade nog varit deprimerande).
Well, i Umeå så insåg jag att alla brudar ser likadana ut (nåja, det var en grov generalisering). De hade tights, randig tröja, gladiatorsandaler eller sneakers, stora brillor och håret i en tofs...hade jag hittat det jag skulle hade jag anslutit mig till skaran, så spännande ....

Shit, missade sista avsnittet av Grey´s i onsdag. Jag lät Staffan titta på Grand Designs nu när vi återfått 9:an ( det enda programmet här i världen som han verligen vill se). Tyvärr är inte digitalboxern att lita på...Är den kajk på söndagsreprisen måste jag nog avliva den!

Kommentarer
Postat av: Stolle

Hmm.. Positivt besked för mig att det är digitalboxen du har för avsikt att avliva om det går på tok. Tack för det! Kram //S

2009-06-17 @ 21:57:20
Postat av: Linda Lindahl

Jag vill ju inte bli änka heller;-) Kram!

2009-06-18 @ 15:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0