Ju fler kockar......

Sitter och tittar på "Kniven mot strupen". Är han inte lite..ehh.. överdriven den där Alexander, har han Gordon Ramsey som förebild kan tänkas? Ingen riktigt bra förebild det......
Nu börjar i och för sig "Generation Fett", inga riktigt bra förebilder det heller (tänker jag medan jag knaprar i mig ännu en ruta mörk mintchoklad)....

Jag har en mycket idog hjälpreda i köket som oftast följer sina egna initiativ snarare än mina direktioner. I tisdagens köttfärssås hamnade bland annat en hel burk vitlökspulver och ett par deciliter mer grädde än tänkt:-) Men om inte vaccinet håller svinsjukan borta så torde vårt vitlöksintag göra det..........

Imorgon tänkte jag utföra något som kan leda till en viss psykisk påfrestning hos mig själv, nämligen göra julgodis med min hjälpreda. Det kan sluta hur som helst men jag misstänker att det inte kommer att vara i närheten så myspysigt som i min utopiska vision.....

Nu har jag äntligen fått tillbaka min laptop (hårt åtgången med ett par frånvarande tangenter visserligen), nu ska jag bara leta rätt på några kablar och få in några bilder....

Imorgon: Winnerbäck. Wihoo!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0