Bulle i ugnen...

Har börjat att fundera om lite då det gäller semestertrippen. Den kommer nog inte att genomföras exakt då jag avverkar min 30:e födelsedag. Det är helt enkelt för jäkla kallt då om vi inte ska genomlida en 10-12 timmars flygresa som varken min plånbok eller mitt psyke har råd med.....Det blir att vänta till slutet av mars istället, känns som en evighet dit just nu:-(

Idag ävlades jag och bakade falsk tosca, en kladdkaka med toscatopping. En riktig hälsokaka med andra ord;-) Trots att jag hade den i ugnen dubbelt så länge än enligt beskrivning så är den kladdig och oskärbar. Varför, varför testar man tålamodet med detta då man sovit några grisblinkar de senaste nätterna pga snuva hos han som äter hela natten (nej, inte Staffan).......?

Var och lunchade med en kompis idag. Hon hade bebis på G! Snart toppar Ö-vik reproduceringsstatistiken:-)

Kommentarer
Postat av: Maken

Staffan Stolle sitter hemma med en charmig blondin(!) som omsätter förplägning till fekalier i samma takt som hans mor avverkar tårdrypande såpoperor. Samtidigt har mor begett sig ut i nattmörkret med sin dotter för att röra på påkarna. Kom hem snart (vi saknar er!) Annars finns det risk att toscakakan tar slut..

2009-10-14 @ 19:19:59
Postat av: Ulrika

Hej Linda, då och då läser jag din blogg och du förgyller verkligen min tillvaro. Skrattar högt när jag läser...jag känner igen mycket från den egna småbarnstiden. Själv har man haft några år då jag gått från amning till att slänga ut spritflaskor av varierad kvalité ur sonens rum...Tids nog är du också där! Kram på dig/Ulrika H O

2009-10-15 @ 12:52:26
URL: http://olssonhiller.blogg.se/
Postat av: Linda

Maken min, Varsegod och ät tosca så det står ut genom öronen. Du har ju en ämnesomsättning som kan hantera den;-) Men trevligt att vara saknad!



Ulrika: Vad kul att jag ger dig ett skratt:-) Det känns som om det behövs lite humor i vardagen..Ja, jag antar att familjelivet inte har förändrats så mycket, men jag ser nog inte fram emot "letasprittiden" heller. Man kommer ju ihåg själv vilken räv man var;-) Kram på dig!

2009-10-16 @ 19:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0