Lördag och långt till löning..

Passar på att göra ett inlägg medan en toktrotsig brutta ligger i vagnen och sussar (alldeles för sent egentligen men vad gör man inte för lite frid) och den andra parveln sussar vid bröstet i någon form av pattkoma:-)

Snart åker Staffan iväg på hockey och jag får ha de små liven alldeles för mig själv i ett par timmar. Det brukar bli att hänga en del framför TV´n då och se de få filmer som inte har blivit osebara på grund av omilt hanterade (en jäkla tur att teletubbisfilmerna har spårat ur en efter en). Men jag har utvecklat någon form av autopilot när det gäller dessa filmer. Jag ser men inte ser på samma sätt som jag hör men inte hör all barnmusik som jag är tvungen att lyssna på i bilen var eviga dag. Det har ju gått så långt att jag inte registrerar att jag lyssnar på den även då jag inte har något barn i bilen och att eventuell samtalspartner via mobil eller passagerare måste upplysa mig om detta....

Nu är frågan; hur länge ska jag låta Levina sova? Det är lite som att kissa på sig när det är kallt, det är skönt för stunden men inte efter ett tag. Typ ikväll då vi ska få henne i säng....

Såg att Coop hade en kexchokladätartävling idag. Attans att jag missade den. Jag eller Staffan hade lugnt vunnit. Vi övade ju med att äta upp 10 stycken på BB:-) 2 kilo choklad hade suttit som ett smäck (dock inte på röven). Kanske lika bra att jag höll mig hemma ändå.....

För övrigt har jag 299:- kronor kvar på kontot efter stockholmsresan i helgen. Hur jag ska få dessa att räcka till den 20:e är en tuff nöt att knäcka. Ser ni någon gå och samla tomburkar på stan så är det nog lilla jag:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0