What´s new pussycat? (varför säger man så?)

Man skulle kunna tro att jag har gått och dött. Men se det har jag inte, tyvärr har dock min bärbara dator gjort det....Resultatet av detta är färre spenderade timmar framför skärmen och en rejält kass kroppsställning när jag väl sitter vid den stationära, eftersom detta oftast sker vid de allt kortare amningstillfällena. Men, men, det är inte därför jag har varit så osynlig, jag tappade helt enkelt bara geisten ett tag. Så mycket intressant händer det ju inte i mitt liv direkt:-)

So what´s new. Hmm, Levina har börjat inbilla sig att hon är stor nu och stenvägrar sova på sina dagislediga dagar (mitt vattenhål i öknen dessa dagar), så jag traskar med vagnen i hopp om att det fysiska ska vinna över det psykiska i hennes fall men turen har inte varit med mig. Nu menar jag inte att det är så hemskt att spendera min tid med båda mina älskade barn. Men som ni vet så är det fullt ös medvetslös som gäller för henne ( och det verkar som medvetslös åligger mig i detta fallet numera).. Hon har även börjat att vägra välling ( denna fantastiska morgonrutin som är snabb och sölfri) trots våra försök till övertalningar om att även vuxna dricker välling (vilket Staffan även demonstrerade).

Lillfisen Milian blir större och tyngre och charmigare för var dag. Han sover dock inte längre än en 40 minuter i stöten och gärna vid bröstet så det gäller att prioritera vad man ska göra dessa minutrar. Oftast blir det barnvagnspromenad eller läsning.

Jag och Mallanballan har även börjat att försöka att shapa till våra kroppar i den mån det går. Vi svettas litervis två kvällar i veckan på gymmet medan Staffan svettas med barnen här hemma;-)

Nu har ju TV -säsongen börjat och det känns härligt! " Svenska hollywoodfruar" behöver väl knappast kommenteras men jag gillar Ankan, haha, sååå osvensk! Såg "Plastikkliniken" igår (tror det hette så), min fråga är; betalar TV något för att få visa deras operationer? Innan jag ställt upp i TV med mina rattar och sedan visas groggy, dregglande och framförallt högt snarkandes på bästa sändningstid (ok, kanske inte bästa sändningskanal då) njaäää......

Well, nu börjar "Grey´s, måste bara slå av Pippi först som är inne på femte varvet.....

Kommentarer
Postat av: Carola

Roligt att du är tillbaka Linda har saknat dig här:)Du skriver så roligt så man blir glad av din blogg och känner igen sig sen man själv hade barnen så:)Sköt om dej Kram

2009-10-08 @ 20:22:19
Postat av: Linda

Vad kul att jag är saknad:-)Ja, du hade fullt upp kan jag tänka mig:-) Så mycket att göra fanns det kanske inte heller uti storskogen;-) Ha det bra! Kram

2009-10-10 @ 15:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0