Värstingsemester

Sitter och funderar skarpt på att dra på en värstingresa när jag fyller jämt. Med värstingresa menas i detta avseende varken att dela finlandsfärja med en massa raggare och dansbandsgalna eller en lyxsemester till Maldiverna. Nää, här snackar vi all-inklusive chartersemester till Egypten där jag kanske inte får ligga och lapa sol dagarna i ända med en trevllig chick-lit pocket i näven (vars innehåll man glömt när resan är över), men väl slippa disk, städ och tvätt samt ens fundera ut vad vi ska äta under en veckas tid! Är inte det ett lyx att unna sig när man blir 30-taggare?....

Vi var på babysim idag och sprattlade lite. Levina sprattlar och låter mest av alla trots att hon inte är med som huvuddeltagare. Eftersom vi ALDRIG kan komma iväg någonstans i tid och landar i bassängen med andan i halsen 10 minuter för sent tycker jag att det är rätt så dyr underhållning egentligen.....

Såg att fyran bytt ut sin tyska polis (om väl dubbad) till en engelsk Wallander. Inget som jag orkar titta på dock. Kan inte ens komma ihåg när jag såg en film på fyran sist. Att ha ett nyhetsuppehåll på 30 minuter är gravt avtändande för att det ska vara värt det och mina fjutt-timmar av sömn.....Finns det ingen lösning på detta världsproblem?

Ska nog ta och hoppa ner under täcket nu. Imorgon väntar en dag med två barn på hemmaplan och allt vad det kan innebära:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0