Monopol bör inte gå i fängelse

Vad är det för fel med monopol egentligen? Nu menar jag då inte spelet (som kan vara ett trevligt tidsfördriv) utan näringsidkning. I detta fall Apoteket, som har gått och blivit helt knasigt. Vad jag förstod så skulle avskaffningen av deras monopol på receptfria produkter sänka priserna. Har detta skett? Icke vad mitt norra öga skådat. Nu är det istället apotekskedjor till höger och vänster och femtioelva olika medlemskort som gäller.......jaja, kanske inte något att dra på sig en hjärtinfarkt över, men ändå......

Just nu tackar jag den egyptiska bakteriefloran för att inte vågen gav chockutslag då jag kom hem. Tack, tack! Att man får springa på toan lite nu och då är ett billigt pris för alla utsvävelser som jag gjort. Jag lovar, det fanns säkert 15 olika efterrätter.....

Har precis avnjutit ett avsnitt av Grey´s, det var ett sk. "minnesprogram", jag brukar oftast tycka att dessa är ytterst tradiga, då det känns som om de bara är utfyllnadsprogram och att de tycks tro att vi tittare skulle vara senildementa och inte komma ihåg dessa scener  ( värst är det i TOP MODEL där näst sista programmet är ett sammandrag över det som hänt de senaste 10 avsnitten). Men Grey´s var bra. Det är kvalla det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0