Slutsemestrat


Nu är man hemma i Svea rike igen efter en veckas semester(?) på ett all-inclusive hotell i Egypten. Jag kan knappt påstå att jag varit i Egypten eftersom jag befann mig på inhängnat område bland mestadels en massa andra svennar större delen av tiden. Hursomhelst så började morgnarna med att Milian slog upp sina klarblå kl.05:30 och jag ville gråta då jag tittade på klockan som fortfarande var inställd på svensk vintertid...... Efter att ha rafsat på sig lite kläder begav jag (eller Staffan) mig ut på pooljaktsplats. Man hade ju kunnat föreställa sig att jag skulle vara ensam ute och tassa  vid denna tid på morgonen, men icke, där låg redan en hel hop med handdukar utlagda och andra var liksom jag ute på jakt. HELT GALET! De som inte såsom jag hade en egen liten morgonpigg dåre hemma måste ha ställt väckaren för att
bege sig ut på detta fantastiska uppdrag!

Efter kopiösa insmörjningsprocedurer så var det dags att bege sig för att inta dagens första brakmåltid. Pannkakor med nutella och nötter, omeletter, mackor, yoghurt med aprikoser honung och nötter och så lite fruktsallad på det.... och som sagt, det var bara starten på dagen. Buffe är som synes en livsfarlig tingest för mitt ambivalenta och matglada jag.......

Vi hann även med att insupa lite sol medan Levina guppade runt i sin flytdress i poolen och Milian sov en liten grisblink. Klart är i varje fall att jag verkar ha olika typer av "hudzoner" på min kropp där ansiktet tillhör blekfishudzonen, vilket är helt klart värdelöst eftersom det syns mest och inte kommer jag att få några färre rynkor där bara för att det inte är lika mottagligt för brunfärg.
Lite ironiskt låg man där i solen och läste Glamour om hur man skulle hålla sig ung och frisk längre och kunde samtidigt bocka av en hel del på listan över saker man skulle låta bli ( såsom rökning, äta hälsosam mat, inte vara i solen mm...mm).....
Så nu har man en varierande bränna (som kliar och därmed är på väg att lämna sin innehavare), med en vit rand runt handleden där all-incl. bandet har suttit.......

Så, semestern är över men spåren sitter kvar i form av lite mer fluff på benen och en mage som fortfande lever i sviterna av Egyptens bakterieflora.......





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0