Det snurrar på

Så var det nytt år och nya bekymmer;-) Nä, det här blir nog ett toppenår det med (förutom det lilla faktum att jag passerar bäst före datumet snart och blir halv 60.......), trots att jag inte kan fatta att det är tio år sedan milleniumskiftet inträffade, då vi trodde att världen skulle gå under i princip....hmm, varför liksom?..

Det skulle väl vara på sin plats med en liten årskrönika kanske men allt jag kommer ihåg sedan första början av året var att jag var sjuk, Levina var sjuk, jag var sjuk, Levina var sjuk, jag köpte upp apotekets lager av Kåvepenin och Otrivin osv..osv...
Men så en solig dag i maj så kom lilla Milian till världen, nästäppan släppte och jag fick ännu en person att älska! Sedan dess har det idag gått 8 månader och jag önskar att jag kunde stanna tiden nu så att jag verkligen hinner njuta av den här tiden (även om det ibland känns som om man ville hoppa fram 20 år i tiden då man får sovmorgon igen och får gå själv på toa).
 Under hösten här har jag kämpat på med att få vardagspusslet lagt med en toktrotsig donna och en amningsgalen bebis. Ibland blir det tokigt, bråkigt och lite galet (från mitt håll då) men ibland är det alldeles alldeles underbart. Levina sa till mig i förrgår då vi var och studsade runt på vårt nya favorithak "Knasiga Kojan"; "Du och jag mamma, världens finaste mamma".....

För övrigt så har jag sysselsatt mig med att googla hur man får ett barn att sova (helst längre än en timme åt gången) och dricka välling eller ta tutte ( skulle man kunna göra en avjutning av den riktiga kanske?). Jag börjar att få lite panik inför den stundande melodifestivalen där det är tänkt att jag ska glittra loss mest hela dagen och kvällen på lite kringevenemang, för att inte tala om att det vore kul att få svänga sina lurviga på XX-dagen;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0