Lördagkväll

Sitter uppe allena medan resten av familjen sussar sött. Ja, så ser helgerna ut nuförtiden. Väääldiiigt långt ifrån "party party all night long"......

Idag var jag ute på en liten prommis med barnvagnen lyssnandes på kommersiell radio. Förutom att tanken slog mig över att de "gamla godingar" som spelades var de som jag lyssnade på under gymnasietiden, vilket väl var alldeles nyss eller?....Nähä, kanske inte då....Så förundrades jag över vem i hela världen som kommer på alla reklamjinglar med tackiga rim och "finurliga" uttal? Och vilka som sjunger dessa utan att dö av skam på kuppen? Hmmm.......

Skönt med helg. Skönt att slippa att ensam bylsa på två barn, varav den ena visar sitt missnöje genom korviga rörelser och gällt grin och den andra genom att springa och gömma sig för att senare få en ytterst osamarbetsvillig gummikropp. När jag sedan bylsat på femtioelva lager ytterkläder ( efter order från dagis om att uteklädsel gäller) visar det sig allt som oftast att de ska vara inne en stund först.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0