På väg upp....

Det är så trist när ens förväntningar inför något inte infrias! Igår begav vi oss på en tripp till Gålsjöbruk för att förtära lite Afternoon tea a 195:- skalle. Jag såg framför mig hur man kunde gå och plocka för sig av diverse godsaker såsom scones,ostar, marmelader, snittar, kakor....ja, en massa smaskigheter helt enkelt, för att sedan kunna placera rumpan ute på en filt medan barnen mumsade och lekte.

Verkligheten var att när vi kom fram efter en lätt mardrömslik resa (då Milian skrek under halva vägen och jag var tämligen åksjuk eller baksjuk), så fick vi gå in och sätta oss inne i en fint dukad sal som var oerhört barnmissanpassad. Där fick vi sedan sitta och vänta ett litet tag innan de kom och serverade oss EN laxsnitt, två torra formfransk"snittar" med smör och gurka emellan, dito med lite ädelost samt små små scones med smör och tre marmelader. Till detta fick man dricka the som snabbt blev kallt och som inte smakade något vidare värst. Efterrätten bestod av en liten stav morotssockerkaka, en liten stav citrondränkt sockerkaka och så en bit fruktkaka med torkad frukt (som jag inte vet om någon som gillar). Allt detta för bara 195:- alltså...........

Vi fick åka hem och äta korv....

Idag har jag kännt mig mycket huslig! Gjorde en rätt som heter "Dragen Gris" på svenska, vilket innebär att man kryddar och kör in en bit fläskkött i ugnen som sedan får stå där och gotta sig i 7 timmar och bli härligt mört. Med lite pitabröd, sås och grönsaker blev det väldans gött. Sedan lite nybakta jordgubbs- och smultronbullar på det. Och ja, vågen har börjat att peka uppåt igen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0