Lattemorsa no more

Som tvåbarnsförälder är lattedagarna i stadskärnan sedan länge förbi av lite olika anledningar ( kan i och för sig inte säga att jag satt och sippade många latte med Levina heller, då hon krävde sin lilla uppmärksamhet och mutor i miljonklassen för att vara någorlunda rumsren)....

- Att gå med två barn på stan är att utsätta sina nerver (och förmodligen barnens) för de yttersta prövningarna och slutar oftast i att jag blir lätt galen i pannan....

- Den korta stund som det äldre barnet är på dagis (som oftast kortas ytterligare av att jag lämnar en timme senare än jag ska) vill man gärna ta det lite lugnt och vila upp sig. Den tiden är i och för sig passerad nu när Milian har kommit i jordekorrfasen och är överallt och ingenstans. Men ändå.....

- Föräldrapenningen räcker inte till så många lattar (nu dricker jag i och för sig inte det heller) . Nu har jag ju visserligen i stort sett bara ett blöjbarn (och en som bajsar i buskarna). Men det finns många hål att fylla. I synnerhet i vår skruttbil.....

Men livet är rätt nice ändå, och dricka the och äta mörk choklad hemma framför facebook går  ju an det också =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0