Är jag optimist eller?

Jag har 3 stycken påbörjade böcker nu. Undra när jag ska få tid med att fullfölja dem..... En av dem är "12 steg till ett skönare mammaliv", och vad står det i den då kan man undra ( ja, i varje fall Staffan undrar)? Jo, andra mammors berättelser om den inte alltid så rosenskimrande småbarnstiden och deras små tips. Det man egentligen behöver att få höra; att det inte alltid är så pluttinuttigt och att det finns andra som gladeligen skulle sälja sina åkommor på blocket någongång då och då...........

I söndags var jag och Levina på videoteket ( kanske skulle heta DVDeoteket, VHS är ju stendöd) och där finns ju himmelriket av smågodis. Levina kilade dit och gick runt och kikade medan jag snabbt som attan försökte välja några filmer. Så ropar hon ( eftersom jag sagt åt henne att hon inte fick ta några godisar) " Ingen fala mamma, jag bala lickar på dom" . Och så lade hon tillbaka dem. Bara så ni vet det ni som är där och ska tjacka lite karra.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0