Frisörad

Long time no see!
Sedan sist har jag varit en sväng till frisören. Gick först och bokade en tid hos en frissa som jag vet är bra. Frågade vad det kostade: 460:-, höll god min och bad om ett kort för att snabbt kunna avboka tiden som inte riktigt passade min lilla plånbok. Men det ville jag inte direkt skylta med där inne.....
Det blev en morgonklippning hos Rut och Karl istället. Frisören bekräftade min senaste katastrofala hårklippning (hockeyfrillan) och sade att det nog skulle ta ännu en klippning att återhämta sig från den....
Det är inte så roligt att sitta i frisörstolen (förutom att man känner sig lite ompysslad och kan läsa en tidning då), det starka ljuset får mig att se sjuk ut och alla rynkor som finns en anstymmelse till visar sig i all sin glans. Samtidigt som frisören däremot ser jättepiffig och fräsch ut......

I övrigt så är det ett jäkla race med dessa vinterkläder. Vad är bäst enligt test?, vad är bäst enligt flest?, vad kostar mest? vinterskor, jacka, overall, handskar, det tar aldrig slut........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0