Soffläge

Vi har drabbats av influensan från nedre hetare trakter. Hela familjen har en efter en sedan i söndags drabbats av hög feber, huvudvärk och hosta. Detta har inneburit att jag har spenderat de två senaste dagarna i soffan och innebär att jag inte kommer att bootcampa imorgon... Kanske är tur det efter måndagens infall av utfallsgång runt köksön. Det var inte röven van vid minsann och jag har därför lite svårt för att röra mig ( har jag märkt de få tillfällen jag tagit mig ur soffhörnan)...

Men det är helt fantastiskt vilka mirakel Alvedon utför på barnen. Nästan lite för bra när man själv är risig och alvedonet inte medför samma turboboost...
Att vara sjuk och samtidigt ha barnen hemma är ingen picknick. Antingen oroar man sig över att de är för sjuka och inte får i sig något ( utan alvedoneffekt) eller så är det som nu när de är alldeles för pigga ( med Alvedon) och man själv vill bara ha vill dra en filt över sig eller har lagom mycket energi för att glo på TV eller bläddra i en tidning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0