Växerihuseffekten

Eftersom det där med selektiv blindhet inte funkar på mig så ser jag hur saker runt omkring mig ( för att inte säga på mig) växer hela tiden; " måste ta mig itu med" högen av diverse post på köksön, tvätthögen, kläder att rensa ut och sortera högen, den grå utväxten, kroppsbehåringen, ja you name it.... Denna insikt gör att andra saker sjunker, såsom humöret till exempel...Idag var en sådan dag. Det blev inte bättre av att jag på öppna förskolan blev vittne till hur en annan nybliven mamma överöstes av kommentarer om hur smal hon återigen blivit ( kilonen på vågen är en sak som dessvärre inte sjunker trots ihärdigt powerwalkande backe upp och backe ned i omgivningarna). Men jag ska inte vara missunnsam. Jättekul för henne, verkligen...

Nåja, nästa vecka börjar mamma bootcamp. Nu jäklar ska det bli fart på fläsket!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0