Är du en EU?

Jag och mina kollegor har under det senaste året uppmärksammat en ny form av störning begränsad till den del av hjärnan som styr det logiska ekonomiska tänkandet. Störningen går numera under beteckningen EU (Ekonomisk Utvecklingsstörning). Det är en lömsk störning som är svår att upptäcka då de som har den ser högst normala ut och kan uppvisa ett gott ekonomiskt tänkande när det gäller andras ekonomi, i synnerhet sin partners inkomster och utgifter…. Det finns dock vissa kännetecken hos dessa personer:

 - De dyker ofta upp vid 13- tiden på sin arbetsplats lätt svettiga med påsar i händerna efter lunchens ärenderunda.

 - De umgås gärna med andra EU´s och är därmed ivriga påhejare av varandras utlopp för störningen.

 - Deras tänkande baseras på att det är bättre att ta kostnaden nu än senare. Sakerna kommer säkert att komma till användning i framtiden… av någon…

 - Begrepp som ”halva rea priset”, ”öppet köp” eller ”ta 2 betala för 1” fungerar som katalysator för att utlösa störningen, som nästan kan beskrivas som ett rus.

 - Personerna kan vara svåra att nå (både mentalt och via telefon) när de befinner sig på Outlets eller i butiker såsom Rusta eller Dollarstore.

 Det finns många fallbeskrivningar att nämna på denna störning, men jag behåller dessa för mig själv med anledning av skydd för de inblandades integritet….

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hahaha! Jag tror att min sambo skulle säga att jag passar bra in på den beskrivningen, men jag vill helst inte erkänna det själv för då måste man ju ta itu med det och det vill jag inte. "Bra pris" är ett uttryck som låter härligt för öronen och för hjärtat :)

2012-02-10 @ 11:08:28
URL: http://soufih.blogg.se/
Postat av: Linda

Staffan tyckte att det var bra att jag kunde erkänna störningen ( som han tydlingen observerat för länge sedan..), men det känns gött att få handla och känna att man "tjänat" på affären..:-)

2012-02-13 @ 21:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0