Nämen hej igen!

Det var ett tag sedan jag lämnade några väl valda ord i den här bloggen. Någonstans hade jag blivit mättad på det här med bloggandet, upplevde att jag inte hade så mycket att komma med förutom upprepningar av ekorrhjulet man ibland befinner sig i…När jag hade läst alla bloggar som jag själv var intresserad av fanns ingen kraft och energi att skriva i min egen..

Men nu känner jag mig lite sugen på att återuppta detta forum för självutlämnande. Sedan har det hunnit hända lite saker sedan sist också…


Lagom till att jag och Perelli hade kommit överens om att detta kanske inte skulle bli en sommar som man skulle behöva gömma sig i vassen och jag kände mig nöjd över att ha rensat och sålt bort en massa bebispryttlar som upptog vårt förråd började jag ana lite ugglor i mossen….Innan midsommar blev vi varse om att en ny liten Lindahl låg på jäsning.


När graviditeten var ett faktum så gjorde jag en överenskommelse med mig själv att jag denna gång skulle hålla mig i god form och endast belasta min kropp med de nödvändiga kilona. Jag vet inte om någon del av mig höll ena handen bakom ryggen med korsade fingrar, men mystiskt nog så har kilona liksom bara hoppat på mig med en vildsint fart… Jag har liksom tänkt att ”ämnesomsättningen ökar med 25% under graviditeten och det borde väl innebära att en liten (?) chokladbit är heelt okej” Tyvärr har jag insett att jag inte tagit i beaktande att jag i stort sett bara sitter på rumpan hela dagen och därmed minskar min tidigare ämnesomsättning rätt rejält…..Så en liten (och dummare) del av hjärnan hoppas på att bebisen är stor och på så vis förklarar detta angrepp medan en annan (lite smartare) hoppas att så inte är fallet (av skäl som inte behöver förklaras närmare….)


Imorgon ska jag in och göra ett tillväxt- UL som kan ge oss ett litet hum i varje fall…

          
I våras var äntligen muffinmidjan   Men snart var jag tillbaka i barbaformat
borta.....                                       igen....


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Nämen se på fan, welcome back! :-) Vad fin du är med bebismagen!! Jag säger som jag sa till Jempa, kör så de ryk! ;-) Hoppas vi kan ses nått fram i vår här när du och Jenny är på banan med era nya familjemedlemmar. kram kram

2012-02-09 @ 22:07:24
Postat av: Trogen läsare

JÄTTEKUL att du tar upp bloggandet igen! Men jag tycker nog att du skriver lite för lite om arkitektur, inredning och design.

2012-02-09 @ 22:13:11
Postat av: Åse

Jippie - vilken tur att du börjar blogga igen så jag kan lindra min Linda-abstinens litegrann kommande året!! PUSSS

2012-02-10 @ 08:29:40
URL: http://aselundgren.blogg.se/
Postat av: Linda

Rebecka; Tackarr! Nu är ju bilden i och för sig någon månad gammal (men det var den enda på magen som tålde lite publicitet. Vi får absolut ta och styra ihop något framåt våren! KRAM!!



Trogen läsare: Jag trodde att vi hade det upplägget att jag förser dig met material kring dessa ämnen på sidan om så att säga...:-)

2012-02-10 @ 08:32:32
Postat av: Linda

Åse: Vi får kommunicera här och duellera i Wordfued innan det blir dags för att uppta bekantskapen med Perelli igen :-) Kram kram!!

2012-02-10 @ 08:34:46
Postat av: Sofia

Kanske måste ta och skaffa den där Perelli boken ändå :)

2012-02-10 @ 11:10:43
URL: http://soufih.blogg.se/
Postat av: Linda

Sofia: ELler så kan du hänga lite med Åse så visar hon dig lite Perellimoves :-)

2012-02-13 @ 21:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0