Veckans kass(e)

Har länge varit sugen på att testa denna omtalade kasse som trippade upp på förstaplatsen på alla (vuxnas) önskelista förra året. Så jag lät mig övertalas av en Eva (när jag var och minglade loss på Hemköps klubbkväll) att testa hennes smaksensationer som skulle landa vid min dörr på min självaste födelsedag. Rätterna skulle max ta 30 minuter, inte bestå av några halvfabrikat och räcka till 4 vuxna personer. Jag var lite tveksam till att priset per portion skulle bli 40:-, men jag var helt enkelt förbaskat less på att trolla med vardagsmaten när jag gick runt där på Hemköp.


Som sagt, igår anlände de två kassarna (recepten redan i torsdags). Jag kunde snabbt konstantera att portionerna inte skulle bli stora, så eventuell matlåda skulle nog vara att glömma om inte kidsen bojkottade rätten totalt. En "halv" falukorv ( är inte falukorv halvfabrikat?) räcker inte långt i denna familj...

Staffan fick idag kocka ihop den första rätten på menyn: kycklingomelett. Den innehöll kyckling, lök, potatis, ägg, tomater och chevre och skulle enbart saltas. Den smakade inte så mycket mer än så heller och tog definitivt inte bara 30 minuter att tillreda....Jag såg en annan rätt som skulle vara i ugnen i 30 minuter och tycker väl inte att det stämmer så bra överens med beskrivningen då, eller? Jag är helt enkelt inte så nöjd utan sade upp tjänsten efter de två veckor som jag har betalat för.

Själv är bäste dräng i det här fallet skulle jag tro och min lösning får helt enkelt bli bättre planering och en djupdykning bland gamla favoriter. Staffan är nog rätt tacksam för det då han kände sig lätt besvärad över kassens existens i vårt hem....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0