Bratwurst och solsken

Igår skrev jag ett långt inlägg på telefonen som bara försvann. Då blev jag less....Denna telefon alltså, snart så ryker du!
 
Visst är det så att det finns många saker som känns väldigt trevliga och mysiga i tanken ( sådär mysigt som man läser om på alla bloggar med härliga bilder från familjeutflykter, familjebak, pysselstunder osv..), men som i praktiken blir betydligt hmmm.. tuffare än man vågat tänka sig?
I fredags stod pulkåkning och grillning på agendan i finvädret. Redan efter att ha förberett, packat, klätt på barn, för att (i vanlig ordning ) senare än planerat stuvat in allt och alla i bilen är man rätt slut.. Eftersom Ninja passade på att ta sin lur på väg till utflyktsmålet och är en vagnshatare av rang så fick jag spendera dagen med att bära runt på henne samtidigt som det skulle grillas, serveras, tas av och på handskar, bajsas mm...Hal som en ål var hon i sin overall mot min jacka vilket gav mig lätt kramp mellan varven. Själv lyckades jag peta i mig några bratwursts utan tillbehör ( hur tänkte jag när jag tog med den där salladen, att jag skulle ha två händer att äta med??)....
 
Men fint väder var det och de två större barnen var nöjda och tyckte att vi kunde äta ute mer ofta. Jag ska föra det vidare till Staffan inför hans föräldraledighet...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0