Framför TV:n ( eller datorn mestadels)

Är det någon fler än jag som hänger framför svenska Top Model?  Den amerikanska har jag gett upp på för länge sedan, det känns som om den går på repeat sådär...
 
Kanske är det barnomens modelldrömmar som ligger bakom fascinationen ( tills jag insåg att jag både var för tjock och ofotogenisk samt blundar så fort det kommer en blixt i närheten...).
Bland det mest spännande momentet är "omvandlingen". De flesta blir ju omgjorda till det bättre, även om en och annan förändring mer känns som om det handlar om att göra något extremt inför TV kamerorna...
Jag skulle nog bli lite tveksam till att kapa av håret också ( har en mardrömsförvandling i 7:an som skräckingivande minne..), när man kanske står med en biljett hem vid kvällens slut... 
Men jag skulle verkligen behöva en liten omvandling just nu ( hårfärgningsdags IGEN!), fast då får man väl anmäla sig till Gokvälls "gör om mig" som de andra tanterna istället för att någon superfräsig hollywoodstylist svingar med trollspöet...
 
För den som tittar på Top Model så måste jag bara säga att jag får lite Gunilla Persson vibbar av Malin, alla där ( i juryn) beskriver henne som en person med en härlig personlighet, men njaaa, skulle nog säga lite lätt galen...
 
Idag fyller min man 39 år, ett år kvar tills det smäller med andra ord. Konstigt, det känns som om min mamma nyss fyllde 40 år. Vi har snart vuxit ifatt våra föräldrar... 
 
Mannen firades med en mycket macho tårta dagen till ära ( Levina har gjort ett vitt minimaränghus på den):
 
 
Mitt galna hår...Ser ni tofsarna vid öronen ( tänkte väl det...), ser ju inte klok ut!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0