Så blev det natta...

Jag har verkligen inte känt mig särskilt pigg den här veckan. En accelererande förkylning i kombination med sömnlösa nätter har gjort mig halvdöd. Det har inneburit noll träning och jag har knappt vistats utanför dörren. Det är som sagt ingen picknick att vara sjuk med 3 barn i hasorna och man tänker lite längtansfullt tillbaka på tiden då man sträckläste tidningar/böcker ( om man orkade såklart..) i sängen medan mamma serverade mumsigheter ( för att man skulle få i sig något..). TV´n har varit vår ( min) bästa vän de här dagarna..
Så i fredags lagom till det obligatoriska fredagsmyset blev det helsvart. Strömmen var borta och det innebär ju då att i stort sett ingenting fungerar. Datorn gav snart upp ( har verkligen en dålig batterikapacitet), en stund senare gav mobilen upp ( räcker inte ens en dag längre...), så vad gör man? Jo, man går och lägger sig 20:00 en fredagkväll. Det var så skönt! Jag orkade inte ens gå upp när strömmen återvände 1,5 timme senare.
Kanske borde det vara strömavbrott lite oftare så att man måste tvångslägga sig och inte sitta uppe och slötitta på TV och samtidigt surfa på både datorn och telefonen bara för att få lite egentid. Känner nämligen att antirynkkrämerna inte riktigt räcker till för att täcka upp för min mastodontstora sömnbrist....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0