Because I'm worth it ( jodå minsann)

Jag har blivit väldigt bra på att unna mig själv saker på sista tiden. Igår gjorde jag en impulsstatstur med Ninja då jag under morgonen öppnat Levinas byxlåda och insett att hon har svårt för att tränga in sig i de gamla paltorna som är 2 nr för små ( efter att enbart velat ha strumpbyxor och klänning i ett år tycks hon ha insett att strumpbyxor är ett straff att ha på sig..) och förrådet var i behov av uppdatering...
Det är alltid dumt att börja med ett besök hos syster på Gina Tricot. Men det är ju bra mycket roligare att handla kläder numera då de sitter snäppet bättre än tidigare. Så i vår ska jag gå klädd i militärgrön skjorta ( såsom många andra kan jag tänka mig..) eller en slinkigare skjortblus. Detta blir förstås när jag hoppar ur mjukisbrallorna den första april.

Efter lite snabb byxshopping på rean till Levina med en missnöjd Ninja hängandes på ena armen och den andra armen rattandes en tung och otymplig vagn gjorde jag ett avslutande stopp på Eurosko. Där hittade jag vad jag sökte ( uppenbarligen), ett par gåvänliga stövletter/ boots och ett par " uggs" på 70% rea på herravdelningen. Det är bra att ha stora fötter ibland samt att uggs inte verkar vara så eftertraktade av den manliga befolkningen. Där gick Brandos miste om någon tusenlapp minsann efter deras märkliga beteende med att först ha 50%, sedan 10% sedan 49% och slutligen ordinarie pris på samma skor inom loppet av några dagar...

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0