Jag är så (o)modern...

Jag måste som det verkar köpa en ny telefon. Inte för att den jag har inte fungerar för sina huvuduppgifter, dvs ringa och ta emot samtal, skicka meddelanden, läsa mail, gå in på facebook och ta en och annan suddig bild. Den har tydligen blivit för omodern med sina ringa 2,5 år på nacken. Nyss var man hippast  med sin nya Iphone, men inte nu längre minsann... Så fort jag försöker ladda hem någon ny app eller uppdatera de jag redan har så att de ska fungera får jag upp meddelandet " Denna app kräver en IOS4,3" ( ungefär), vilket är en omskrivning för " Du kan inte ladda ned denna app till din gamla härktelefon, gå och köp en ny!". Så nu funderar jag faktiskt på det trots att det tar emot att byta ut gamla Bettan ( och medverka till detta slit och släng sammhälle). För att det ska kännas lite bättre försöker jag övertala min mamma om att ta över den ( hennes telefon är från dinosariernas tid ungefär) och hon vet inte hur man använder kontakter när man ringer ( hon memorerar alla nummer i huvudet) samt hur man läser eller skickar sms. Där kan nog Bettan leva ett tag till då det inte är något som sliter så hemskt mycket på batteriet, att ringa och svara, vilket mina aktiviteter verkar göra...
 
Det är därför det är lite fattigt med bilder här också, eftersom telefonen ( appen) ibland får för sig att jag inte får använda mig av mina egna bilder på min blogg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0