Supermorsorna

Är det någon fler än jag som har noterat småbarnsmorsornas "reclaim of your (old) body". Det bootcampas, tabatas och bränns fläsk hej vilt till höger och vänster och vi pushar och inspirerar varandra måste jag säga. Ju fler barn desto hårdare krav har man på sig själv att komma i sitt livs form ( även om man inte stuckit näsan innanför några gymdörrar tidigare). Skitbra!  Kanske inte att ha för höga krav på sig själv, men att vi inspirerar varandra till att göra något positivt för vår hälsa. För min egen del kan jag säga att jag i dagsläget äger mer muskler än jag gjort någongång tidigare i mitt liv. Muskler som jag behöver för att orka med det liv jag lever. Träningen ger mig endorfiner som jag inte skulle klara mig utan och får mig att hålla huvudet ovanför vattenytan mitt bland all sömnbrist och syskontjafs som är min vardag just nu...
Jag gjorde en liten viktresa på 25 kilo uppåt, nu har jag rest tillbaka ( trots att jag var nära att ge upp hoppet där ett tag). Mitt dagliga intag av mat- och bakbloggar har istället börjat att ersättas av tränings- och hälsobloggar. Sedan gäller det självklart att vara realistisk, många som skriver har antingen inga barn eller har träningen som jobb, men det är trevligt att få lite inspiration :-).
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Coolt! Och fantastiskt bra jobbat! Känner igen fenomenet du pratar om och man blir faktiskt pepp av alltihop. Har aldrig varit så taggad som jag är nu och bara längtar tills jag kan börja träna efter mina förutsättningar efter bf. Förstår vad du menar med att man behöver musklerna mer än nånsin och har man som jag aldrig ägt några är det fasen på tiden! U go Girl! :)

2013-01-24 @ 23:18:01
Postat av: Linda

Tack Beccy! Vad bra att du känner dig peppad! Jag längtade verkligen också och planerade för hur jag skulle komma på fötter igen :-) Men du skulle väl köra på med en tredje på en gång va? :-)

2013-01-25 @ 16:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0