Inte beredd

På något mystiskt sätt lackar det mot jul igen, helt obegripligt när det känns som nyss jag satt och sörjde sommaren som aldrig behagade dyka upp, för att inte tala om vintern som gav tusan i det också (innebär det att 2015 var en enda lång höst eller vår?😳).
Hursomhelllst så är det snart dags för tomten att leverera (eller vi som både har nissarnas/tomtemors och i vissa fall även skäggubbens roll)🙈. Tyvärr så leder dessa roller till en viss schizofreni och mental utbrändhet och det är lätt att glömma bort själva huvudsyftet med julen (och vad var det nu igen för oss icketroende?). Chillmysjulreklamen känns lite som ett hån när man står och panikinslår klapparna och svär över tejpen som trilskas och pappret som inte räcker och sippar på kall glögg med ett halvt öga på ett uppesittarprogram. Eller vad vet jag, det kanske bara har med min genomgående tidsoptimism att göra, nästa år ska jag sätta mobilen på påminnelse redan vid midsommar så jag hinner förbereda mig mentalt😄.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0