Fredagsbryt

Jag tror inte att den som uppfann benämningen Fredagsmys var en heltidsarbetande småbarnsmamma...
För så här ser min verklighet ut: Landar på parkeringen 16:10 (alla barn ska vara hämtade 16:15) på skolan/förskolan och kan knappt hålla ögonen öppna. Inser att jag har noll middagsplaner och det roligaste som finns att tillgå i kylskåpet är en falukorv. Tänkte att jag ska börja "fredagsmyset" med att fråga vad barnen önskar för middag och ber till gudarna att önskemålet inte innebär att jag måste ta med horden på affären. Jag har Gud på min sida och barnen önskar våfflor. Finfint eftersom jag faktiskt har alla 6 ingredienser till denna paradrätt hemma och den inte innebär en köksö full av disk av geggiga kastruller.Tyvärr så lämnar den ett gegg av glass, nutella, sylt och annat slabb efter sig. När maten är intagen så tar det ca fem minuter innan chips efterfrågas. Fredagsmyset består sedan av syskonbråk över vem som snor vems grejor i Minecraft, innebandy, någon som klipper papper för glatta livet och lämnar spår i hela vardagsrummet, dipfläckar över bordet, chipssmulor everywhere och två vinglas intagna till "halv åtta hos mig" på Play. Jag slapp i varje fall bli sidtacklad och få halva glaset i soffan (som efter 10 år i vårt hem redan innehåller några måltider och utsöndringar). Nu är barnen lagda och jag spanar ut över kvarlämningarna och säger "over and out". Imorgon blir det lördagssanering😝

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0