Hyllning av de hjältar som faktiskt finns

Idag har sociala medier fyllts av hyllningar till de fadersgestalter som finns och funnits i våra liv. Konsumtionssamhället spelar på att vår tacksamhet och uppskattning till dessa gestalter bäst kan visas genom just deras produkter, materiell kärlek när stressen är för stor och samvetet är för dåligt för att ge det som behövs bäst: Tid tillsammans.
Mina sidor saknar denna hyllning, någon bild finns inte och har aldrig funnits. En sida av mig är höljd i dunkel. Man kan inte heller sakna någon som aldrig har gestaltat sig. Anledningarna kan vara många men inte kända.
Att vara förälder är ett livslångt engagemang och inte alla klarar av att fullfölja, men skammen ska aldrig vara barnens. Därför hoppas jag innerligt att de rutinmässiga firandeförberedelserna som förr fanns på skolan har upphört. Att sitta med ett tomt kort river i hjärtat.

Jag är oerhört tacksam att jag har en förälder som fyller sin roll med ett outtröttligt engagemang och så mycket kärlek att jag inte kan se att några hyllningar i världen är tillräckliga!❤️
Jag är också tacksam för att det i mitt liv finns en person som jag vet alltid kommer att finnas där för våra barn och tacksamt ta emot de hyllningar som kommer från dagens egenknåpade farsdagskort till framtidens Dressmanskjortor💕

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0