Novemberregn

Jag hörde på ett morgonprogram att November är den bästa månaden på året eftersom den är så prestigelös och det finns inga förväntningar på att den ska leverera. Jag tycker att det är en skitmånad och dessa förväntningar lever upp till bevis när regnet smattrar utanför, jag fryser både in och utvändigt och världen tycks förgiftas av en grymhet som föder nytt hat.
Jag har gått in i en dimma och tröttheten har lagt sig som en blöt och kall filt över mig. I helgen har barnen varit uthyrda och större delen av tiden har jag spenderat i sängen. Minussiffrorna på sömnkontot har blinkat rött länge och det var dags för lite skuldsanering. Ibland är det precis vad som behövs, en helg till att göra ingenting. Synd bara att allting (bla i form av enorma tvätthögar) var kvar på pluskontot😝. För tre år sedan spenderades november i ett hus i Thailand, känner att jag måste börja spara inför nästa november!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0