Svart är det nya??

Oj och hoppsan vad tiden drog iväg och plötsligt var det den högtid som jag längtat hela året efter: Black friday! Jag visste bara inte om det, utan har gått som ett frågetecken de närmsta dagarna om vad denna svarta fredag innebär medan mailboxen fyllts av påminnelser om att tänka på sig själv och sin nästa och shoppa som en galning! Vilken fantastisk högtid vi har adopterat från det stora landet! Känns helt onödigt att satsa på "förspelet" i form av Thanksgiving där man måste mysa tillsammans och prata om allt gott som man ändå har runtomkring sig och istället köra panikshopping innan klockan slår 24 på överbelastade hemsidor och i knökfulla affärer, för kanske så tjänar man lite på kuppen (om man inte köper något helt onödigt vill säga, men det händer ju aldrig...) och man kan stillsamt sitta och vänta in julen med klapparna i tryggt förvar och glöggmuggen i handen.
Mina inköp igår var lika med noll, jag tog det lugnt framför Solsidan och Boymachine på Play och sköt julshoppningspaniken några veckor framåt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0